Ce ne facem, dom’le, cu influencerii ăștia? (recenzie)

Cristian China-Birta – „Ce ne facem, dom’le, cu influencerii ăștia?”
Cristian China-Birta - „Ce ne facem, dom'le, cu influencerii ăștia?”

Autor: Cristian China-Birta „Chinezu”

Număr pagini: 304

Editura: Hyperliteratura

An apariție: 2021

Unul dintre cei mai cunoscuți oameni din mediul digital românesc este Cristian China-Birta, zis și „Chinezu”. Cu o experiența de peste 15 ani în marketing, social media și blogging, Chinezu oferă consultanță cu privire la campaniile cu influenceri.

Ce ne facem, dom’le, cu influencerii ăștia?” este cartea publicată de către China-Birta în luna martie și vine în ajutorul antreprenorilor, bloggerilor și chiar a influencerilor. Informațiile cuprinse în această carte o transformă într-un mic ghid al utilizării resurselor digitale în avantaje pentru propriul brand.

Cele două părți implicate, antreprenorii și influencerii, descoperă prin intermediul acestei cărți ce sunt mai exact influencerii, dacă merită sau nu să faci o campanie prin intermediul acestora, dar și cum alegi influencerul potrivit pentru afacerea ta. Pentru antreprenor, această carte reprezintă modalitatea de a descoperi pașii pe care trebuie să îi urmeze atunci când dorește să utilizeze influencerii pentru campanii care să îi dezvolte brandul, iar pentru influencer înseamnă o cale de a afla ce își dorește un brand de la aptitudinile și comunitatea pe care o are în mediul online influencerul.

Cartea este împărțită în cinci capitole, fiecare tratând un alt aspect important de luat în calcul atunci când influencerii urmează a fi soluția potrivită pentru creșterea unui brand. Dacă „Merită să faci o campanie cu influenceri” (capitolul II), care sunt „Influencerii potriviți” (capitolul III), „Plata influencerilor” (capitolul IV) și „Cum controlezi influencerii potriviți” (capitolul V) sunt subiecte atinse de către Chinezu în această carte, iar explicațiile sale sunt oferite clar și argumentat, folosindu-se adesea de exemple pentru a-și face mesajul înțeles.

Social media nu este despre controlul a ceea ce spun alții despre brandul tău, ci despre efortul tău permanent de a controla cât mai exact ceea ce faci tu ca brand să (încerci să) fii prezent în social media.

Oricât de străin ai fi de acest domeniu tot mai prezent în viața noastră, mediul online și utilizarea lui pentru dezvoltarea unui brand, cartea scrisă de Chinezu oferă informațiile de bază și pune cititorul în context încă din primul capitol. Scriitura este clară, autorul adresându-se cititorului prietenește, cu un limbaj ușor de înțeles, de digerat și de urmărit de către orice persoană, indiferent de domeniul în care profesează sau de brandul pe care îl are.

Mai mult decât informarea antreprenorului cu privire la beneficiile și modalitățile de obținere ale acestora prin intermediul campaniilor cu influenceri, Cristian China-Birta construiește o punte între client și influencer. Autorul nu oferă doar sfaturi care să îi folosească brandului, ci modalități de colaborare eficientă între brand și influencer. Resursele digitale pe care Chinezu le identifică și le exemplifică pentru a fi folosite în campaniile din mediul digital sunt explicate astfel încât rezultatele să fie optime de ambele părți. Nu ar fi de folos pentru nimeni dacă influencerul ar fi exploatat, nu? Clar nu. Din acest motiv această carte oferă o variantă sustenabilă pentru ambele tabere. Poate nu nimerești influencerul potrivit din prima, dar asta nu înseamnă că dacă îl alegi în mod înțelept, calculat și după criterii testate și probate nu vei găsi persoana potrivită pentru tine și afacerea ta.

Pentru o bună colaborare și pentru rezultate optime este important să știi ce să le ceri influencerilor, adică să ai un brief bun, lucru care ușurează colaborarea și ajută ambele părți să înțeleagă ce se cere și ce se așteaptă. Plată? Rezultate? Ei bine, și aceste subiecte sunt cât se poate de clar explicate.

Ce ne facem, dom’le, cu influencerii ăștia?” aduce o rază de lumină în legătură cu resursele importante ale mediului online. Din această carte poate învăța oricine, fie că are sau nu tangențe cu această lume digitală. Cine știe? Poate înțelegând mai bine inspirația apare și informațiile pe care specialistul ni le oferă ne ajută într-o viitoare carieră de influencer, blogger sau antreprenor.

Dacă și ce nevoie avem de influenceri vă las să aflați citind „Ce ne facem, dom’le, cu inflencerii ăștia?”, a cărei lansare oficială va avea loc pe 25 iunie, ora 17:00, la Craiova.

Îți mai spun doar atât: dacă digitalul este numai o parte din ceea ce ai de făcut în marketing, ei bine, influence marketing este doar o parte din digital.

Categorii:Autori români, Cristian China-Birta, Recenzii