Călătoriile magice ale Biancăi (recenzie)

Bianca simți ceva ce nu putea să descrie: o bucurie nemărginită în sufletul său care până acum fusese înghețat de teamă și timiditate. Simțea o căldură în inima sa, o senzație minunată. Închise ochii și savură momentul în care primi îmbrățișarea, înduioșată.

Își făcuse, după atâta timp, o prietenă.

Călătoriile magice ale Biancăi - Sabina Elena Terzea, editura Aramis

Autor: Sabina Elena Terzea

Număr pagini: 206

An apariție: 2018

Editura: Aramis, București

Sabina Elena Terzea este născută în România, iar prima sa carte, „Călătoriile magice ale Biancăi”, a fost publicată în anul 2018. Din păcate mi-a fost greu să găsesc informații despre această tânără autoare, interviul oferit de Sabina Terzea pentru juridice.ro în anul 2020 (la vârsta de 13 ani) fiind singura cale prin care cititorii se pot apropia de scriitoarea acestei cărți pentru copii.

Atunci când am lecturat „Călătoriile magice ale Biancăi” nu am știut că autoarea este un copil și am fost puțin dezamăgită de limbajul copilăresc și de construcțiile mult prea simple ce se găsesc deseori în carte. Acum, știind de vârsta micii autoare pot să o admir pentru imaginația, consecvența și curajul de a publica această carte. Nu pot avea aceeași admirație pentru editor, pentru că nu i-a oferit acestei tinere cu potențial șansa de a scoate la iveală cea mai bună versiune a poveștii.

Oricum, dincolo de nemulțumirile mele, cartea este potrivită pentru copii, le este adresată și le oferă o perspectivă nouă și antrenantă asupra școlii, prieteniei, curajului și loialității.

Ideea principală a cărții este construită în jurul unui glob magic, deținut de profesoara de geografie, cu ajutorul căruia orele devin adevărate călătorii în diverse colțuri ale lumii. Copiii călătoresc prin România, Franța, Egipt și chiar la Polul Nord, acțiunea fiind condimentată de dorința directorului de a pune mâna pe acest obiect neprețuit și de a profita de magia lui în scopuri egoiste și distructive.

Cartea se citește ușor și este structurată în 15 capitole, conținând lecții moralizatoare și oferind cititorului mici călătorii interesante. Experiența prin care trece Bianca și noii săi prieteni oferă posibilitatea de a înțelege prietenia, cooperarea, iertarea, acceptarea, alegerea de a deveni o persoană mai bună, corectitudinea și puterea de schimbare ce zace în fiecare dintre noi.

Sabina Elena Terzea oferă o poveste captivantă pentru cei mici și speranța unor romane inedite odată cu maturizarea și șlefuirea talentului pe care îl are.

Categorii:Autori români, Cărți, Recenzii, Sabina Elena Terzea

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , ,